NAAR DE CINEMA?

Ga jij graag naar de cinema? Of verkies jij liever een avondje Netflix thuis in de sofa? Het heeft natuurlijk allemaal zijn eigen charmes, dat weet ook Nini's moeder. Maar wat moeten ze doen om jou zover te krijgen je geld te spenderen aan een cinematicket?

MET Z'N ALLEN

Het heeft zo zijn fijne kanten, met z'n allen naar de cinema gaan. Het scherm is reusachtig en de sound is sowieso beter dan in je living. Je kan samen met je vrienden eens goed lachen of een lekker potje huilen. Aan de andere kant zit je buurman misschien de hele tijd keihard van zijn cola te slurpen. Of heeft je buurvrouw zich gisteren vergeten te douchen. Wat denk jij: lekker samen uit om een film te gaan kijken of toch liever in je eentje, laptop op de schoot, koptelefoon op je hoofd? 

MARKETING

Natuurlijk willen de bedrijven achter de films dat er zoveel mogelijk mensen naar de cinema gaan om een nieuwe film te kijken. De twee meest voor de hand liggende manieren om reclame te maken zijn posters en trailers. Laat jij je keuze soms afhangen van een filmposter? En kijk je eerst de trailer wanneer je een film uitkiest? 

POSTER

Dit is de poster van TIGERMILCH. Wat denk je, voel je je aangesproken de film te gaan kijken? Waarom wel of niet? Als ze jou zouden vragen een nieuwe poster te ontwerpen, hoe zou die er dan uitzien? Voor welk beeld zou jij kiezen?

Hoe belangrijk zijn trailers in jouw leven? Zit deze trailer goed in elkaar? Zou jij het anders aanpakken? Welke scènes zou jij eruit halen of erin stoppen? Waarom?